Kako uspostaviti suradnju s roditeljima u savjetodavnom procesu – koristeći kreativne tehnike?
- Centar Izvor
- 5 days ago
- 2 min read

Kreativne tehnike u savjetodavnom radu s roditeljima naša su treća tema u ciklusu edukacija „Dijete u fokusu“. Uključivanje roditelja u savjetodavni proces donosi brojne prednosti, ali i izazove, osobito za stručnjake početnike. Mnogi roditelji izbjegavaju uključivanje, smatrajući da je problem djeteta „samo“ problem djeteta. Roditelji savjetovanje i terapiju često doživljavaju isključivo kao „djetetov“ angažman, zbog čega se mogu distancirati, izbjegavati sudjelovati ili imati nerealna očekivanja od stručnjaka.
Takvi stavovi stvaraju teškoće stručnjacima koji rade s djecom. Osnaživanje odnosa roditelj–dijete ključno je za djetetov napredak, smanjenje rizičnih čimbenika i povećanje pozitivnih ishoda savjetovanja i terapije. Okruženje, odnosi i životne uloge ključni su elementi djetetova rasta i razvoja te značajno utječu na njegovo raspoloženje, učenje i suradnju tijekom savjetodavnog procesa. I dok mnogi stručnjaci uspješno savjetuju dijete, uključivanje roditelja nerijetko predstavlja izazov.
U radu s roditeljima možemo se susresti s raznim izazovima, poput otpora, obrambenog stava i odbijanja, srama, nerealnih očekivanja, preopterećenosti, pretjerane kontrole i sl. Potrebno je roditelje na primjeren način educirati i pružiti im odgovarajuću podršku ili uvid kako bi mogli biti aktivni sudionici savjetodavnog procesa. Uključivanje roditelja povećava učinkovitost savjetovanja s djetetom, doprinosi stvaranju sigurnog okruženja za djetetov razvoj te jača odnos između djeteta i roditelja. Razvijanje međusobnog poštovanja i podrške uz pomoć kreativnih tehnika ključan je dio uspješnog savjetovanja. Djeca imaju različite potrebe – žele biti prihvaćena, osjećati se sigurno i voljeno, osobito kada su pod stresom (Barish). Ljudi koji ih okružuju važan su čimbenik u razvoju emocionalno zdravog djeteta. Upravo zbog toga obitelj i sudjelovanje roditelja u savjetodavnom procesu imaju ključnu ulogu.
Ostaje pitanje: kako se mi, kao stručnjaci, možemo primjereno pripremiti na izazove koje nam roditelji donose i kako se na kompetentan način možemo suočiti s njima?
Na ovom seminaru ponudit ćemo rad na vašem osnaživanju kako biste mogli učinkovitije uključiti roditelje u savjetodavni proces, koristeći kreativne tehnike u roditeljskom savjetovanju.
Ukoliko želite proši riti svoju lepezu znanja pridružite nam se na seminaru!
Kome je namijenjen seminar?
Seminar je namijenjen psiholozima, socijalnim pedagozima, logopedima, edukacijskim rehabilitatorima i pedagozima koji u svom radu dolaze u izravan kontakt s adolaescentima, bilo u institucionalnim ili izvaninstitucionalnim uvjetima. Tehnike su primjenjive u individualnom i grupnom radu.
Po završetku edukacije polaznici će iskustveno upoznati neke od mnogobrojnih praktičnih tehnika i načina njihove primjene u vođenju roditelja kroz proces savjetovanja.
Uvjeti i potvrde
Uvjet za završetak programa je aktivno sudjelovanje na seminaru.
Polaznici koji zadovolje uvjete dobit će potvrdnicu za 8 edukativno-iskustvenih sati.
Voditeljice
Ivana Jurić, psihologinja, psihoterapeutkinja (ECP), edukatorica u Centru za psihodramu i Udruzi za dječju integrativnu psihoterapiju
Nikolina Kolić Antolović, socijalna pedagoginja, psihoterapeutkinja, edukatorica u Centru za psihodramu
Praktične informacije
Datum i vrijeme: 21.11.2025. (petak), 9:00 – 16:00 (8 školskih sati, s pauzom za ručak)
Način održavanja: uživo (točna lokacija bit će naknadno objavljena)
Cijena sudjelovanja: 200 EUR (150 EUR za rane prijave do 20.11. i sudionike koji sudjeluju u ciklusu od sve 4 radionice)
Broj sudionika: ograničen na 16 osoba
Dobna granica: 21+
Prijave i informacije: PRIJAVA
Kotizacija uključuje 8 školskih sati edukacije, edukativne materijale i potvrdu o završenoj edukaciji.
Za više informacija, možete nam se javiti i na e-mail centar.izvorzg@gmail.com


Comments