Centar Izvor na okrugom stolu Adolescencija - između djetinjstva i odrasle dobi
- Centar Izvor
- Mar 21
- 2 min read
Velika nam je čast i ove godine sudjelovati na okruglom stolu Kaleidoskop djetinjstva na temu Adolescencija - između djetinjstva i odrasle dobi 27. ožujka na Institutu za arheologiju u Zagrebu. Okrugli stol prilika je za ponovni susret raznih stručnjaka koji se bave temom djetinjstva, a koji su se prvi puta susreli na skupu „Kaleidoskop djetinjstva – Perspektive istraživanja u Hrvatskoj“, održanom 15. i 16. veljače 2024. godine u Zagrebu. Sudionici prvog skupa su prepoznali potrebu za okupljanjem i dijalogom disciplina kojima su djeca i djetinjstvo tema istraživanja i rada, s ciljem razvoja multidisciplinarnih pristupa u proučavanju teme i primjene rezultata znanstvenih istraživanja u svakodnevici. Tema ovogodišnjeg skupa je adolescencija, prijelazno razdoblje između djetinjstva i odrasle dobi. Ovo razdoblje nema jednoznačno definirane dobne granice, ali okvirno se smatra da započinje u dobi od oko 10 godina, a završava u ranim dvadesetima. Adolescenciju obilježavaju brojne tjelesne i psihološke promjene kod mladih, koje se u nekim zajednicama obilježavaju obrednim događajima. Većinom se ti običaji gube u suvremenim društvima, no oni su neizostavni dio tumačenja odrastanja u prošlosti.
Ovaj skup je organiziran u sklopu projekata Transformacije identiteta kroz prošlost (TIPS), Institut za arheologiju, Zagreb i Biološke, sociokulturne i psihološke odrednice stanja uhranjenosti do odrasle dobi (BiCePs_Nutirition), Institut za antropologiju, Zagreb.
U ovogodišnjem programu sudjeluje naš suradnik Tomislav Jeleković s temom Potraga za identitetom u moderno vrijeme, a donosimo vam kratak sažetak i najavu predavanja:
O adolescenciji se često priča kao o razdoblju života kada tražimo tko smo mi i što je sve ovaj svijet oko nas. To je u isto vrijeme i doba mnogih važnih odluka poput izbora škola, fakulteta, zaposlenja, ali i doba novih iskustava. Zato i mnoge prominentne teorije u razvojnoj psihologiji adolescentnom razdoblju pripisuju i zadatke formiranja identiteta. Iako je to samo po sebi zahtjevan zadatak, svako vremensko doba donosi i neke specifične čimbenike koji mogu ili olakšati ili otežati adolescentima te generacije ispunjenje svojih razvojnih zadataka. U ovom će se predavanju predstaviti dvije stare, ali bitne teorije o ljudskom razvoju: teorija psihosocijalnog razvoja Erika Eriksona i teorija statusa identiteta Jamesa Marcie. Raspravit će se kako se one odnose na današnje adolescente i kako mogu pomoći u praktičnom radu s adolescentima.
留言